Sommarhälsning - och grattis till SM-guld Vera!

05.07.2024

Hoppas att ni alla – både ryttare och hästar – har en fin sommar! En del tar ledigt och njuter av sommarbete, andra tränar för fullt.

Ni har säkert alla hört att SRK numera har en SM-guldmedaljör i Working Equitation (WE): Vera Wiman på sin häst Indigo tog guldmedalj i Junior- SM i Västerås 29-30 juni! Så bra jobbat! Stort grattis till dig Vera och även till alla andra som var på plats med fina insatser.

Suderbys Ridklubb satsar stort på WE och har i år ett eget SM-lag. Den 23 – 25 augusti är det tävling i Gislaved, Småland. Har ni möjlighet – åk dit och heja!

I augusti, medan fortfarande många är lediga, har SRK flera tävlingar på G: Bunge Cup går av stapeln den 4 augusti (hoppning och dressyr). Dressyrtävlingar ordnas 6 augusti (ponny) och 7 augusti (stor häst). Den 31 augusti är det första gången vi genomför "Startfälttävlan" för ponny och stor häst i fälttävlan.

Körningen är aktiv på många sätt! På Medeltidsveckan, som i år har tema HÄST, är körsektionen i Suderbys Ridklubb med och arrangerar en köruppvisning. På invigningsdagen den 4 augusti under programpunkten "Hästens historia" har ni möjlighet att titta på våra duktiga kuskar som kommer visa upp hur hästen nyttjats genom århundrandena. På Skördefestivalen den 7-8 september (på Lövsta) blir det körtävlingar på lördag och WE-tävlingar på söndag. Kom och titta!

Under sommaren pågår ridläger på Suderbys gård både för ungdomar och äldre. Ridskolan startar igen vecka 35/36 – dvs slutet av augusti. Välkomna tillbaka till en ny termin då!

Lilla anläggningen är öppen för träning hela sommaren.

För kännedom kan meddelas att Gotlands Ridsportförbund (GRF) fått en ny kanslist som jobbar för oss ridklubbar på Gotland. Hon heter Jenny Hallkvist och vi välkomnar henne varmt! GRF kommer fr o m nu att skicka ut ett månadsbrev med aktuell information som berör oss ridklubbar på Gotland. Vi ska försöka se till att det nyhetsbrevet publiceras här på vår hemsida,

Med detta sagt, det händer en hel del på hästfronten i Suderbys Ridklubb även under sommaren.

Ha en fin hästsommar!

Önskar vi i SRK:s styrelse genom Lotta (ordförande)